Στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων εισβάλει, πλέον, η τεχνητή νοημοσύνη με το Generative AI, για παράδειγμα, να αναβαθμίζει την εμπειρία των ανθρώπων στο διαδίκτυο από συναλλακτική σε προσωπική. Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM) χρησιμοποιούνται, πλέον, για την ανάπτυξη έξυπνων και αμφίδρομων συνομιλιών.
Έτσι, το 42% των καταναλωτών θα ένιωθε άνετα να χρησιμοποιήσει εργαλεία conversional AI, όπως το ChatGPT, για προτάσεις προϊόντων, ολοκλήρωση καθηκόντων στην εργασία (44%) και συμβουλές ευεξίας και υγείας (33%). Αυτή η τεχνολογία αναμένεται, λοιπόν, να αλλάξει σταδιακά τις περισσότερες από τις διεπαφές που χρησιμοποιούμε.
“Ο κύριος στόχος της δημιουργικότητας ήταν να εμπνέει μια συναισθηματική απόκριση μέσω της φαντασίας και της ανθρώπινης σύνδεσης. Τώρα που οι αλγόριθμοι και η τεχνολογία βρίσκονται συχνά μεταξύ του δημιουργού και του κοινού, το παιχνίδι έχει πλέον αλλάξει”, αναφέρει η ετήσια μελέτη Accenture Life Trends.
Η μελέτη προβλέπει συνολικά μια δεκαετία διαρκών μετασχηματιστικών αλλαγών, απόρροια της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης, των αλλαγών στις καταναλωτικές αξίες και της επιταχυνόμενης καινοτομίας. Χαρακτηριστικά, το 35% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα app designs δεν ξεχωρίζουν μεταξύ των brands, ποσοστό που αυξάνεται στο ~40% μεταξύ των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών.
Αυτό αποτελεί ένδειξη ότι βρισκόμαστε, μάλλον, σε μια περίοδο πολιτισμικής στασιμότητας. Το φαινόμενο αυτό δεν πρόκειται να λυθεί από μόνο του, ενώ μάλιστα ενδέχεται και να επιδεινωθεί, καθώς η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη αποκτά μεγαλύτερο ρόλο στις δημιουργικές διαδικασίες.
“Οι έξυπνες επιχειρήσεις θα δουν ευκαιρίες εδώ: μεταξύ ομοίων, η πρωτοτυπία θα ξεχωρίζει πάντα – όπως και η επένδυση σε δημιουργικά ταλέντα”, τονίζει η Accenture.
Κρίσιμη καμπή
Σύμφωνα με τους ερευνητές της εταιρείας, η σχέση των ανθρώπων με την τεχνολογία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή. Σχεδόν το ένα τρίτο των καταναλωτών αναφέρει ότι η τεχνολογία έχει περιπλέξει τη ζωή τους τόσο πολύ, όσο την έχει απλοποιήσει.
Την ίδια στιγμή απαιτεί πολλά από τους ίδιους, ενώ συχνά αποτυγχάνει να έχει θετικό αντίκτυπο στην ευημερία τους. Το 31% αναφέρει ότι οι συνεχείς ειδοποιήσεις “ελέγχουν” τη χρήση της προσωπικής τεχνολογίας (π.χ. κινητό). Το 27% αναφέρει τους αλγόριθμους, ενώ ένα άλλο 27% αναφέρει το συνεχές scroll.
Σε απάντηση, το ένα τρίτο καταργεί τις ειδοποιήσεις, ένας στους πέντε θέτει όρια χρόνου χρήσης και το ένα τέταρτο αφαιρεί συνολικά εφαρμογές και συσκευές. Αυτή η ένταση δείχνει ότι η τεχνολογία εξαντλεί τους ανθρώπους και υπογραμμίζει την επιθυμία τους να βάλουν σε προτεραιότητα την ευημερία τους.
“Οι οργανισμοί πρέπει λοιπόν να είναι προσεκτικοί σχετικά με το πώς η χρήση της τεχνολογίας θα ενσωματωθεί στη ζωή των ανθρώπων και τι θα απαιτήσει από αυτούς (ενδεικτικά σε χρόνο ή νέες δεξιότητες)”, συστήνει η Accenture.
Πηγή:sepe.gr